2017. március 8., szerda

Gabriella Eld interjú


Gabriella Eld az Emlékek Jordan számára című könyv szerzője már kiválóra vizsgázott a My Moonlight Library Blog felületén az Ikercsavar krónikák trilógia első részével. Nagyon élveztem az Írónő első, debütáló regényét, ezért bátorkodtam interjút kérni a fiatal hölgytől, aki készségesen fogadta felkérésemet. Ebben a cikkben szeretném megosztani veletek az Írónő válaszait az általam feltett 10 + 1 kérdésre. Remélem a Ti figyelmeteket is felkeltette már Gabriella Eld első regénye, ami megvásárolható a ➨ Colorcom kiadó webshopjában.


Interjú Gabriella Eld-del

1. Ki a kedvenc íród? Ő esetleg a példaképed az írás terén?
Ha csak egyet emelhetek ki kedvencemként, az mindenképpen Bret Easton Ellis kell, hogy legyen (megj.: Nullánál is kevesebb, Amerikai pszicho, Informátorok). Szerintem zseniális, hogy ilyen bosszantóan semleges, hétköznapi stílussal fejezzen ki, számomra elképesztően mély érzéseket és szörnyű dolgokat egyszerre. Úgy gondolom, hogy nagyon szuggesztív és megkapó stílusa van.
Emellett az írás terén egyáltalán nincs példaképem, mindenki, akit igazán szeretek olvasni, homlokegyenest más témában alkot/alkotott, mint én. Szinte alig akad fantasy jellegű könyv, amit mostanában elolvasnék. 

2. Melyik az a könyv, amit szerinted mindenkinek kötelező lenne elolvasni legalább egyszer az életében?
Ellis Nullánál is kevesebb-je és Anthony Burgess Gépnarancs-a. Alex, a Gépnarancsból, a mai napig egy olyan karakter, akivel a legkönnyebben tudok azonosulni. Ha egy magyar írót is említhetek, akkor mindenképpen Imre Viktória Annától a Kísértés Rt. című könyvet kell kiemelnem. Számomra minden idők leghumorosabb könyve volt, nemcsak a magyarok, hanem a külföldiek közül is. Sírva nevettem rajta, nem is egyszer.
3. Mit szeretnél az Emlékek Jordan számára című regényeddel nyújtani az olvasóknak?
Szórakozást. Kikapcsolódást. Izgalmakat. Egy olyan történetet, amihez hasonlót még nem vettek a kezükbe. Nem szeretném, hogy hagyja őket aludni.
http://gabriellaeld.tumblr.com/

4.
Mitől más az Emlékek Jordan számára, mint a többi regény?
Az én történetemben egyáltalán nem dominál a romantikus szál. Az emberi sorsok, a karakterek egymáshoz való viszonyulása és a döntéseik súlya az, ami jelentős. A romantika, bár jelen van, sohasem az lesz a leghangsúlyosabb szál. Szerettem volna mindent beleírni, amit semmi másban nem találtam, viszont nagyon szerettem volna olvasni; teljes mértékben az én ízlésemből táplálkozott.
5. Melyik karakteredre hasonlítasz a legjobban az Emlékek Jordan számára című regényből? Miért?
Gokra, bár nem feltétlenül a pozitív tulajdonságaiban. Leginkább a szörnyű türelmetlenségem és a célorientáltságom emelném ki, amik a leginkább karakteresek kettőnkben. Gok folyamatosan a céljait tartja a szeme előtt és addig megy, amíg meg nem szerzi azt, amit akar, sohasem hátrál meg. Na, pont ilyennek tartom magam én is; ha kell, foggal-körömmel küzdök azért, amit szeretnék.
Egyénként konkrétan magam, csak a trilógia harmadik részében személyesítem meg, méghozzá két külön karakterben. 
http://gabriellaeld.tumblr.com/

6.
Mi inspirált az Emlékek Jordan számára című regény megírása közben?
Egyrészt az, hogy sajnos nem tudtam olyan kortárs fantasyt találni, amire azt mondhatom: Hú ez igen, ez nagyon tetszett! Nem voltam hajlandó tovább csalódni a könyvekben: megírtam azt, ami a fejemben volt és beleírtam mindent, amit addig hiányoltam. Így született meg a trilógia ötlete a fejemben, alig tizenhat évesen.
Másrészt az Emlékek Jordan számára egy régebbi történetemből bontakozott ki, amiben a jelenlegi karakterek közül csak Merkator és Robin léteztek. Az igazság az volt, hogy sajnáltam volna a feledés homályába tolni őket, így elkezdtem agyalni azon, milyen sztori is lehetne az, amiben ők tovább tudnának „élni”. Így szépen lassan kibontakozott a fejemben egy olyan történet, amibe könnyű szívvel bele tudtam helyezni mindkettőjüket valamilyen formában. Ha úgy akarok fogalmazni: az „életmentés” volt a legfőbb inspiráció. 
7. Mit tanít az olvasójának az Emlékek Jordan számára?
Kicsit elcsépelt lehet, de azt hiszem, egy életre meg tudja tanítani, hogy mindenki több annál, mint aminek elsőre látszik. Mindnyájan többre vagyunk képesek, mint amit valaha hinnénk magunkról.
8. Kiknek ajánlanád a regényt?
Azoknak, akik szeretnének egy egészen rendhagyó fantasyt megtapasztalni. Más világokban kalandozunk, de közben végig nagyon közel maradunk ahhoz a világhoz, amiben mi is élünk. A karaktereket, pedig szerettem volna a lehető legreálisabbra megalkotni, no persze egy fantasy regény keretein belül. 😉  Tizennégytől kilencven pluszig tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a műfajt.
9. Mutatnál nekünk pár alternatív borítótervet?
Persze. 😉
Három borító terv kezdeményezés


10. Mire számíthatunk a trilógia második részében?
A történet pont ott folytatódik, ahol az első abbamaradt; hőseink ezúttal ténylegesen a tettek mezejére lépnek és az eseményeknek beindul a sodrása. Megismerkedhetünk a síkurakkal, a vámpírkirályokkal, a Pokol Tanácsának egy részével, és új információkhoz jutunk a régi karakterekről is, az olvasók legnagyobb örömére, azt hiszem. Ki kell hangsúlyoznom, hogy a második regény már sokkal pörgősebb, mint az első és horrorisztikus elemek is fellelhetők benne, nem is egy alkalommal. 
10 + 1. Milyen műfajokban szeretnéd még kipróbálni magad a jövőben?
Jelenleg nagyon piszkálja a fantáziám egy kissé disztópikus, steampunk történet.  


http://gabriellaeld.tumblr.com/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése