2018. március 1., csütörtök

Ez vagy Az Book Tag

Sziasztok!
Egy kedves molyoló, @Arwen5 hívott meg erre a Book Tagre, úgyhogy itt az idő, hogy én is kitöltsem a kihívás kérdéseit. Innen is köszönöm, hogy gondoltál rám! Arwan5 válaszait ITT tekintheted meg.
Ezek a tagek mindig elgondolkodtatnak, és sok esetben arra késztetnek, hogy egy-egy könyvet vagy akár a saját olvasási szokásaimat is jobban átgondoljam. Így hát, örömmel töltöttem ki az Ez vagy az Book Taget, lássuk - nálam melyik a nyerő.
{{Ella ezt a book taget már régebben kitöltötte, az ő válaszait ITT érheted el.}}
......................................................................................................................................................................

Hol szeretsz inkább olvasni: kanapén vagy ágyban?
Nálam az ágyam a befutó, mert itt kényelmesen el tudok helyezkedni az olvasáshoz. Ha sokat olvasok egyhuzamban, egy idő után megunom a fekvő pozíciót, és ilyenkor fészkelődök jobbra balra, de aztán mindig ugyanott találom magam. Vicces, mert van egy babzsákom is, de oda ritkán telepszek le egy könyvvel a kezemben.

Férfi vagy női főszereplő?
Számomra egy férfi nézőpontja általában érdekesebbnek bizonyul, pont azért, mert ő férfi, én meg nő vagyok (értitek). A hozzáállásuk és az érzelmi világuk is nagyon érdekel, sokszor szeretném tudni, mit is gondolhat egy férfi. Amúgy is, a férfi karakterek közelebb kerülnek a szívemhez, mint a nők, legyen az könyv vagy akár film. Sőt, több férfi zenészt és előadót kedvelek, mint nőt. (Bocsi, ez nem tudom, hogy jött ide.)

Trilógia vagy tetralógia?
Hogy őszinte legyek, engem mindig megrémisztenek a sorozatok, függetlenül attól, hány részesek. Ennek az lehet az oka, hogy eléggé random olvasó vagyok és nehezen köteleződöm el akár egy hosszabb olvasmány mellett is. Nálam a duológiák a nyerők, mert két kötet az, amit még élvezettel folytatok. Kár, hogy kevés duológiát ismerek...


E/1 vagy E/3 szemszög?
Ez az aspektus nálam nem igazán számít, viszont az tény, hogy több E/1 szemszögből íródott regényt olvasok. Nehéz egyik stílusból átállni a másikba, de szerintem mind a két szemszögnek megvan a maga előnye és jellegzetessége. Nem tudnék választani.

Reggeli vagy esti olvasás?
Egyértelműen este a válasz. Reggelente azt sem tudom, hogy jövök vagy megyek, szóval örülök, ha nyitva tudom tartani a szemem. Este jól esik bekuckózni az ágyba, aminek viszont megvan a veszélye, hogy a fáradtság miatt már nincs erőm olvasni. Nehezek ezek a hétköznapok...

Könyvtár vagy könyvesbolt?
Ha a kettő közül kell választanom, akkor mindenképpen könyvesbolt, mert szeretem a saját könyvemet a kezemben fogni. Mostanában viszont kipróbáltam néhány hangoskönyvet az audible.co.uk-n, ahol a tagságod ideje alatt a nem tetsző könyveket bármikor visszaküldheted és visszakapod az érte fizetett "kreditet". Ilyen szempontból kicsit könyvtár funkciója van.


Megríkasson vagy megnevettessen a könyv?
Ez nehéz kérdés, mert pont ettől a két dologtól válik emlékezetessé számomra egy könyv. Szeretem, ha hatással van az érzelmeimre és a könnycsatornámra, de nálam ritka, hogy megríkat egy könyv. Viszont ha sikerül neki, akkor nagyon mélyen érint, és sokáig nem tudom túltenni magam a történeten. Nevetni viszont szeretek, úgyhogy a nevetésre esett a választásom.

Fehér vagy fekete borító?
Régen még tuti, hogy a fekete mellett adtam volna le a voksomat, egy ideje azonban a fehér borítók szerelmesévé váltam. Tetszik, hogy letisztult és elegáns összhatást kölcsönöz a könyvnek, és szinte bármilyen minta és felirat jól mutat rajta.

Karakter-orientál vagy cselekmény-orientált könyv?
Egyértelműen karakter-orientált. Sőt, szerintem az én esetemben a karakterek döntenek főleg egy adott történet sorsáról. Ha irritáló vagy kétdimenziós szereplővel van dolgom, akkor sajnos nálam elvágták az egészet. Hiába az izgalmas cselekmény, ha a karakterek üres porhüvelyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése