2018. február 3., szombat

Olvasd kedvenced kedvencét - Tavi Kata #15

Sziasztok, kedves Olvasók

Az Olvasd kedvenced kedvencét rovat eheti számában ismételten egy olyan írónőt hoztunk el nektek, akit már többen megírtatok nekünk: íme Tavi Kata, akinek nagyon szépen köszönjük a közreműködését. Az Írónő neve ismerős lehet azoknak, akik kedvelik a Könyvmolyképző kiadó gondozásában megjelent könyveket. Kata sorozata Sulijegyzetek címen fut, aminek tavaly jelent meg negyedik legújabb része, a Szívkeringő.
Köszönjük Kata, hogy elvállaltad a felkérést! 💙



Tavi Kata
top 5 könyves listája
...................................................


Vavyan Fable - Ébredj velem!
Kamaszkoromban találkoztam először az írónő nevével, amikor egy könyvajánló keltette fel az érdeklődésemet, de valamiért hamar elmúlt a fellángolás. Évekkel később a könyvtárban került az kezembe az Ébredj velem! című könyve, amit alig kezdtem el olvasni, máris áttörte a páncélomat, hiszen még a történet felénél sem tartottam, amikor kijelentettem, hogy én bizony rajongó vagyok és kész. Kimondottan szeretem az olyan krimiket, amikben a bűntény felgöngyölítésén kívül a nyomozást végző szereplők élete is megelevenedik a lapokon, és Fable-nél ebben sosincs hiány. 

Guara Ágnes - Lidércnyomás
A Borbíró Borbála-sorozattal majdnem fél évig szemezgettem a könyvesboltban. Rendszeresen levettem a polcról az első részt, beleolvastam, aztán sóhajtva visszaraktam, és feltettem a kérdést: tényleg akarom ezt? Egyszerre érdekelt és riasztott a magyar környezetben játszódó urban fantasy történet, aztán a sokadik polcról leemelés után hallgattam az ösztöneimre, és belevágtam. A mai napig nem bántam meg, hiszen az izgalmas világépítés és a jó sztori remek humorral társul, és mivel szoktam kedvenc kötetet választani a könyvsorozatokból, ezért a harmadik részt emelném ki, ami nekem felejthetetlen olvasmányélmény lett.

Chitra Banerjee Divakaruni - Szívtestvérem
Fájdalmasan szép történet arról, hogy az élet milyen kegyetlen tud lenni, ha érzelmekről van szó, és ennek ellenére az emberek milyen nagyszerű dolgokra képesek a szeretet nevében. Két lány története ez, akik testvérekként szeretik egymást, és miközben teljesen másféle nehézségekkel kell megküzdeniük az életükben, mindvégig kitartaniuk a másik mellett. Ez a regény egyszerre meseszerű és döbbenetesen valóságos, ráadásul bepillantást enged az indiai kultúrába is.

Lawrence Block - A betörő, aki eladta Ted Williamst
A történetben adott egy fickó, akinek antikváriuma van Manhattanben, szereti a macskákat. és gyilkossági nyomozónak is bármikor elmehetne... csak hát van az az apró bökkenő, hogy tulajdonképp profi betörő. Ennél több nem is kell, hogy imádjam az alapötletet, ráadásul több történet is íródott, és kétség kívül ez a kedvenc részem, de az újabb és újabb megoldandó esetek sem okoztak sosem csalódást.

Karen Marie Moning - Tündérkrónikák
 sorozat
Egy fiatal lány teljesen hétköznapi életéből egy zseniálisan felépített fantasy világba csöppenünk, ahol félelmes és nagy hatalmú tündérek járnak-kelnek közöttünk, akik nem éppen békés turista szemlélettel érkeztek a világunkba. Ha lenne könyves álompasim, akkor egyértelműen a főszereplő Jericho Barrons kapná ezt a címet, mert ha abban a kaotikus és ijesztő világban élnék, ami ebben a sorozatban kibontakozik, egész egyszerűen én is egy olyan pasit szeretnék magam mellett tudni, mint Barrons. (Na persze nem az arrogáns viselkedése, hanem az életmentő képességei miatt.) Plusz pont, hogy neki is van egy kellemes hangulatot árasztó könyvesboltja. 😃

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése