2017. október 17., kedd

Olvasd kedvenced kedvencét - A. O. Esther #3

Sziasztok, kedves Olvasók

Íme Olvasd kedvenced kedvencét rovatunk harmadik áldozata: A. O. Esther, akinek a magánkiadás rögös ösvényét járva sikerült népszerűvé válnia. Többen említettétek nekem, hogy kíváncsiak lennétek az írónő top öt könyves listájára, hát felkerestem őt. Esther nagyon közvetlen volt velem és egyből vállalta, hogy eleget tesz a kérésünknek, éljen! Ezúton is köszönöm szépen Neked Esther, hogy időt szántál erre és megosztottad velünk kedvenceidet!



A. O. Esther
top 5 könyves listája
...................................................


Ozzy Osbourne - Én, Ozzy
Ozzy Osbourne életrajzi könyve a legviccesebb történet, amit valaha olvastam. Konkrétan sírtam a röhögéstől, ahogy a bolti rablásától kezdve élete minden baklövésével megismerkedtem. Ozzy hangvétele irtó szórakoztató a sok trágársággal együtt, az élettörténete pedig felér egy többkötetes szappanoperával, amiben helyet kap a metál zene, a féktelen drogozás és piálás, ami Ozzy szerint kis híján elpusztította az agyát, a többnapos sztár-tivornyák, szerelmi afférok és nemi betegségek, szakítások, elképesztő pénzek, mesés ingatlanok, és mindaz, amiről egy átlagember egész életében csak álmodik.

Ezt a könyvet olyannyira szeretem, hogy a legjobb barátaimnak is levadásztam, pedig mostanság már csak antikváriumban lehet megszerezni. Csak legekben tudok róla beszélni - amennyiben a könyv legfőbb funkcióját, a szórakoztási indexét nézzük. Ha egy olyan történetre vágysz, amin hangosan fogsz röhögni, bárhol is légy, ez az.

J. R. R. Tolkien - A gyűrűk ura
Gimis voltam még, amikor a böhöm nagy kötetet a kezembe adták. Elsőre, bár nagyon tetszett, az elején úgy éreztem, talán túl hosszú lesz nekem a hobbit világ bemutatása, de aztán magával ragadott, és véglegesen beszippantott ez a történet. Aragorn, a tündék világa, a lidércek, a fény és a sötétség harca lenyűgözött és elvarázsolt. Minden egyes világot, amit az író megálmodott, a legapróbb részletességgel el tudtam képzelni. Ott voltam minden színhelyen, láttam a meseszép tájakat, az égbe nyúló hegyeket, a mély katlanokat. Éreztem a virágok illatát, és a sebes folyók permetét, ahogy végigvágtattak rajtuk a hullámparipák. Rettegtem az orkoktól, halálra aggódtam magam a kedvenceimért, és végérvényesen beleszerettem Tolkien stílusába. Számomra az az etalon, ahogy ő ír. A szókincse, szöveg ritmusa, a leírásai, az érzések, amiket az olvasóban kelt örökre rabul ejtett. Később persze, filmen is láttam a történetet, ami csak még inkább növelte a rajongásom.

Szepes Mária - A Vörös Oroszlán 
Életem első fantasy regénye volt ez, amit persze akkoriban még nem így neveztek, talán csak kalandregénynek, pedig minden megvan benne, ami egy igazán tökös, lehengerlő, sokkoló és elgondolkodtató történethez kell. A főhős, Hans Burger egy XVI. században élő fiatalember, aki az intelmek ellenére megszerzi a mágikus vörös port, amelyet vörösborban feloldva lenyel. A regény címe magára az életelixírre utal, amely ezek után romboló munkát végez: nem engedi Hansnak, hogy a teste fizikai halála után felejtsen, így a férfi átéli a saját halálát, majd az újjászületését, ám kínzó emlékei és érzései vele maradnak életeken át. Démonok kínozzák, fájdalom tépázza a lelkét, de nem tehet ellene: a csodaszer nem engedi megpihenni. Újra találkozik korábbi élete fontos szereplőivel, de azok nem ismerik meg őt, nem emlékeznek rá, se a rossz, sem a szép dolgokra. Hans súlyos árat fizet a kapzsi sóvárgásáért, és az életért, amit elvett a mágikus varázsporért.

Charles R. Cross - 
A mennyeknél súlyosabb
A legszebb és legfájóbb életrajzi regény, amit valaha olvastam. Nyilván azért is volt rám olyan nagy hatással, mert gimis koromtól kezdve bálványoztam Kurt Cobaint és a Nirvanát. Kívülről fújtam az összes dalukat, és lenyűgözött az, amit az a három fiú, a béka segge alatti gödör legmélyéről, az esélytelenek nyugalmával elindulva elért. Imádtam a zenéjüket, imádtam Kurt-öt, és azt gondoltam, de jó Courtney-nek, amiért a felesége lehet.

Egy tavaszi délután volt, amikor a suliból hazafelé jövet anyukám azzal fogadott, hogy meghalt a kedvenc zenészed. Őszintén reméltem, hogy másról van szó. Akárkiről, csak ne róla. Emlékszem, szabályosan remegett a gyomrom, ahogy a hírek elé ültem, és az akkori béna angol tudásommal zsibbadt aggyal próbáltam megérteni, mi történt, de sajnos minden tiszta volt. Kurt megölte magát. Ez a könyv többek között az utolsó napokat és órákat is végigkíséri Kurttel, az utolsó utáni pillanatig, az olvasó szíve pedig megszakad. Nyilván az író tehetségét is mutatja, ahogy ezt a történetet megírta a tényeken túl, de a végére garantáltan összeroppan az olvasó, miközben mégis, valami nagyon szép dologgal lesz gazdagabb az élete. Kurt történetével, akivel egy érában élhettünk, akit, ha csak 27 éven keresztül, de őszintén csodálhattunk. 

Arnold Schwarzenegger -
Emlékmás
Arnie tinikorom óta nagy kedvenc. A bátyám és a haverjai gyúrós tinik voltak, és akkoriban az edzőtermek és a szekrények falát minden fitneszgyerek Schwarzenegger fotóival díszítette, aki kinek ne tetszett volna? A filmjeit is imádtam a hatalmas fogsorával és a magabiztos vigyorgásával, így bele sem kezdek a felsorolásba, hisz mindet szerettem. De, és ez egy nagyon nagy DE, Arnold életfilozófiája, akaratereje, siker- és célorientáltsága az, ami igazán lenyűgöz. A motivációs videóit látva úgy érzem (a fél világgal együtt), hogy mindenre képes vagyok, bármit el tudok érni, és nekem is minden sikerülhet. Ő az egyik legjobb motivációs tréner ma a világon, akinek van is mit felmutatnia, hiszen egy szerény osztrák faluban született cingár gyerekként nem volt megjósolható neki az a fényes karrier, amit befutott. Csinálja utána, aki nem így gondolja, én mindenesetre odavagyok érte, és imádtam a könyve minden egyes sorát. Simán felér egy kalandregénnyel, és annyi pozitív energiával tölti fel az embert, hogy utána szerintem mindenki könnyedén elhord egy bazi nagy hegyet is. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése