2017. október 9., hétfő

Lissa Price - A testbérlők

Lissa Price
A testbérlők

Fülszöveg
A Földet háború pusztította, emberek milliói haltak meg. Ebben a világban valóra válik az emberiség régi álma: végre lehetséges egy másik személy testébe bújni. A 16 éves Callie rábukkan egy titokzatos helyre, ahol rászorult tinédzserek bérbe adhatják fiatal testüket a társadalom idős, de tehetős polgárainak. Amikor azonban a fejébe ültetett szerkezet meghibásodik, Callie öntudatára ébred, és dúsgazdag bérlőjének mesés életét kezdi élni. Aztán a lány ráébred a halálos tervre, aminek ő is része. Az összeesküvés szálait befolyásos emberek mozgatják, és Callie kénytelen lesz végére járni a rejtélynek, ha életben akar maradni. Ez pedig nem lesz egyszerű, mert ebben a világban tényleg senki sem az, akinek látszik.

Véleményem

Sziasztok, drága Olvasóim! Nagyon rég hoztam utoljára bejegyzést sajnos, mert mostanában kicsit túlpörgött a teendőim listája és nem igazán sikerült időt szakítanom a blogomra, de újra itt vagyok. A mai könyvünk nem más, mint Lissa Price – A testbérlők című kötete, aminek már a címe is baromira izgalmas. Ezt a könyvet már évek óta el szerettem volna olvasni, de valamiért egyszer sem vett rá a lélek arra, hogy megvegyem – ennek oka részben, hogy a könyv kötése nekem nem igazán tetszik, nagyon könnyen törik a gerince, ezért inkább hanyagoltam a témát. Most, hogy nálam a könyvtárlátogatás virágkorát éli, sikerült utat találnom ehhez a könyvhöz, megfognom és elkoboznom a könyvtáros nénitől horzsolásmentesen... Nagyjából...

Vegyes véleményeket olvastam erről a műről, ám ez nem tudta elvenni a kedvemet (HAHH) – egy jó alapsztori mindig felkelti az érdeklődésemet. Történetünk főszereplője Callie egy törvényes gondviselő nélküli lány, akinek elhagyott házakban kell meghúznia magát öccsével Tyler-rel és barátjával Michael-lel. Egy éjszaka az állam védelmező erői, a marsallok kilakoltatják főszereplőinket és megfosztják őket szerény, összekapart vagyonuktól és emkéktárgyaiktól. Callie végső elkeseredettségében elszánja magát, hogy a Testbank szolgálatába áll néhány bérlet erejéig a felajánlott kecsegtető jutalmazás fejében. Minden rendben megy egészen addig, amíg Callie egy bérlet alkalmával öntudatára nem ébred az idős, vagyonos Helena házában. Te jó ég, kibérelhető testek, beépített chipek az agyakban, egy egész üzleti modell az emberi testekre építve. Te jó ÉG! Ez az ötlet egyszerűen zseniálisan izgalmas.

Nem saját szerkesztés

Igazából a saját reakciómra voltam a leginkább kíváncsi ezzel a kötettel kapcsolatban. Vajon annyi bizonytalan vélemény után képes Lissa kikapcsolni engem pár órára, vagy cserben hagy? Vajon csak az ötlet szuper, de a felépítés már hagy némi kívánnivalót maga után? Nos, legnagyobb meglepetésemre, tetszett az egész! Az elejétől a végéig rugdosott előre a kíváncsiság. Az írónő szépen építette a történetet, nem volt gyáva kemény jeleneteket megírni és egy háromszáz oldalas könyvhöz mérten sikerült extra tartalmasan megtöltenie ezt a kötetet. Sokszor esek abba a hibába, hogy egy ígéretes ötlettől túl sokat várok el, pl. ilyen volt nálam a 13 okom volt című regény, ami első olvasatra irtó gyengének tűnt – szerencsére a belőle készült sorozat ügyesebben nyúlt hozzá az ötlethez, de ez most nem fontos... Viszont A testbérlők más tészta, én elégedett vagyok a tálalással, a szereplőkkel és természetesen a nyelvezettel.

"Hosszú ideje nem voltam már boldog. Régen volt már az, hogy az élet szájfényből, zenehallgatásból és butuska barátnőkből állt. Régen volt, hogy a legnagyobb aggodalmat az jelentette, írunk-e dolgozatot vagy elfelejtettem-e a házi feladatomat. Most már többre vágytam. Biztonságra, szabadságra és az életre."

Nehéz meghatározni ennek a történetnek a műfaját, ezt a molyos kategóriák is sejtetik. Ám azt kell, hogy mondjam, számomra csak még izgalmasabb volt, hogy egy szép szóval élve igazi hibridet kaptam. Szerencsére nem lett túltolva a romantika, sokkal több akció, rejtély, társadalmi leírás kapott helyet. Néhol egy kicsit Matched – Egymáshoz rendelve (Ally Condie) érzésem volt olvasás közben, de az egyértelmű, hogy Lissa Price regénye ügyesebb, okosabb és pörgősebb Ally-jénél. Én mostanra rájöttem, hogy élek és halok a disztópia műfajáért, ezért nézzétek el, ha kicsit túlértékelem ennek a kategóriának a jelöltjeit. Mert bizony, meglehet, hogy túlértékelem őket...

Nem sok Agave könyvet olvasok, hogy őszinte legyek – nem hiszem, hogy én lennék annak a kiadónak a célközönsége, de örülök, hogy a házuk táján én is találtam magamnak egy élvezhető történetet. Egy kicsit félek, hogy mi vár rám a sorozat második részében, mert a molyos értékelések horrorisztikus előképet festenek a minőségéről, ám töretlenül hiszek az írónőben. Nem hagyhatom cserben, ki tudja? Lehet az én aberrált énemnek tetszeni fog a folytatás is! Te olvastad ezt a könyvet? Neked hogy tetszett?

Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése