2017. augusztus 23., szerda

Nicola Yoon - A Nap is csillag

Nicola Yoon
A Nap is csillag

Fülszöveg
Natasha: ​Olyan lány vagyok, aki a tudományban és a tényekben hisz. Nem a sorsban. Nem a végzetben. Vagy olyan álmokban, amelyek sohasem válnak valóra. Határozottan nem az a fajta lány vagyok, aki New York egyik utcájának emberáradatában találkozik egy aranyos fiúval, és beleszeret. Különösen nem akkor, amikor csak tizenkét óra választja el attól, hogy a családját kitoloncolják Jamaicába. Szerelembe esni nem az én sztorim.
Daniel: Én vagyok a jó fiú, a jó tanuló, aki annak él, hogy megfeleljen a szülei óriási elvárásainak. Nem a költő. Sem az álmodozó. De amikor meglátom azt a lányt, mindenről megfeledkezem. Van valami Natashában, amitől kénytelen vagyok azt hinni, valami rendkívülit tartogat… mindkettőnk számára.
Az Univerzum: Életünk minden pillanata e felé az egyetlen perc felé vezetett. Milliónyi jövő áll előttünk? Melyik válik valóra?

Véleményem

Sziasztok, drága Olvasók! A mai nap egy nagyon izgalmas és szívhez szóló történetet hoztam magammal, ami nem más, mint A nap is csillag Nicola Yoon tollából, ami a Gabo kiadó gondozásában jelent meg idén nyáron. Az utóbbi időben nagyon rákattantam a Ciceró/Gabo kiadó könyveire… Szerintem ti is észrevettétek, hogy az elmúlt hónapokban olyan gyöngyszemeket fordítottak le nekünk, amiknek feltétlen helye van az YA kedvelők könyvespolcán, tehát az enyémen is. Remélem, még egy jó ideig megmaradnak ezen a vágányon, mert rám feltétlen számíthatnak ezen az úton. Tudom, hogy Nicola Yoon hírnevén sokat dobott a mozifilm, ami Minden, minden című regényének adaptációja, sokan „csupán” emiatt ismerték meg a nevét. De vajon képes-e helytállni egy önálló regénnyel, egy új ötlettel?

A nap is csillagnak három főszereplője van, ahogyan a hátlap is sejteti. Natasha, Daniel és az Univerzum, aki a karmester szerepében tetszeleg a kezdetektől fogva. A történet egyetlen őrületes nap lefogását mutatja be. Ezalatt a pár óra alatt ízelítőt kapunk Natasha gondolkodásmódjából és Daniel érzéseiből. Tasha egy olyan lány, aki nem hisz a költészetben és az érzelmekben, ő a tények és a tudomány megszállottja, aki szerint a szerelem mindössze biológia és kémia kiszámítható eredménye. Ezzel szemben Daniel egy érzékeny fiú, aki a szobája mélyes verseket ír és a művészet révén szeretne vigaszt nyújtani a világnak. A két fiatalt az univerzum apró jelei vezetik egymáshoz és jár velük ördögi táncot.

Saját szerkesztés

Egyetlen nap sok mindenre elég lehet, hogyha a szíved hangját követed és magad mögött hagyod a kötelességeket és a „jobb volna helyesen cselekedni” jellegű gondolatokat. Daniel megnyitja a szívét az univerzum jelei előtt és olyan élménnyel gazdagodik, ami nem sokunkkal történik meg. A történet a sorsszerűség körül forog, amibe akarva akaratlanul szeretünk kapaszkodni. Ez a regény megerősítést ad nekünk, hogy a sors létezik és néha bizony képes fanyar humorral bogozni a szálakat. Natasha és Daniel közös napja egy percre sem fog untatni, ebben biztos lehetsz. A lebilincselő cselekmény mellett olyan kérdéseket vet fel Nicola Yoon, ami könnyed falatozásra buzdítja elménket.

Ez a regény különleges. Még nem olvastam ehhez fogható történetet, őszintén. A szerző olyan részeket épített be A nap is csillagba, amik tudományosan is kontextusba helyezik a regényben elhangzottakat, ezzel fenntartja az olvasó érdeklődését. A lapok között megbújó információmorzsák üdítően hatnak az amúgy pörgős szerelmi történet mellett, mintha a jeges kólánkba még dobnának pár citromdarabot is. Isteni! 😇 A tudományos hátteret festő fejezetek mellett olyan mellékszereplők életébe is betekintést nyerünk, akik nem jelentik szerves részét a cselekménynek, mégis sokat építenek a sztorin. A látszólag lazán kapcsolódó részek az olvasás közben végig univerzum hangulatot árasztottak, ami nagy pozitívum volt…

A szereplők közt folyó párbeszédek szórakoztatóak voltak, Natasha tudományos felvetései az én agyamat is megmozgatták sokszor. Nagyon szívesen lennék ennek a lánynak a barátnője, mert szerintem mellette az élet sosem unalmas. Szereplőink ellentétes jelleme jól működött együtt, az egymás meggyőzését célzó dialógusokon csak nevettem, akkora tökfejek tudtak lenni szereplőink néha. Srácok, komolyan? Ez lehetetlen küldetés, ti is tudjátok… A szereplőkön túl a bevándorlás és a kitoloncolás, illetve az etnikumok egymás melletti letelepedése is előtérbe került. De ennél többet sajnos nem árulhatok el, már valószínűleg így is túl sokat fecsegtem.

Összességében azt mondhatom, hogy ez a regény csodálatos, akárcsak az univerzumunk. Hogyha egy gondolatébresztő szerelmi történetre vágynál, ez tökéletes választás lehet számodra. A színes borító egy még színesebb belsőt takar. Nekem ez a könyv egy nagyon izgalmas utazást jelentett, ezért szívem minden lüktetésével ajánlom neked Nicola Yoon könyvét, kedves Olvasóm. Köszönöm szépen a recenziós példányt a Gabo kiadónak, hatalmas ajándékkal gazdagodtam ezzel a regénnyel.

Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése