2017. január 11., szerda

Julia Lewis Thomson - Többek ​által

Julia Lewis Thomson
Többek által

Fülszöveg
Te ​​megérdemelnéd a második esélyt?
Anna mély érzésű lány, aki szeretetre vágyik. Igazán megérdemelné, hogy boldog legyen. A Defektesek dobosa, András megadja neki mindazt, amire szüksége van: szerelmet, nyugalmat és boldogságot. De vajon mindez az övé lehet anélkül, hogy megjárná a poklot? Annának nem adatik meg a könnyebbik út.
Az élet tragédiák sorozata. Anna, amikor már mindent elveszített, ráébred, hogy választania kell: hagyja, hogy végleg maga alá temesse az önsajnálat, vagy belekapaszkodik egy halvány napsugárba, és elhiszi, hogy az rá ragyog.
Vajon Anna képes szembe nézni saját félelmeivel, és megleli azt, amiért érdemes küzdenie? Lesz-e elég bátorsága újra szeretni és az új szerelemért áldozatokat hozni? Tud-e küzdeni egy olyan férfi szerelméért, akivel a kapcsolatát mindenki helyteleníti? Vagy engedi, hogy mások irányítsák, azt remélve, hogy így nem érheti több fájdalom?
Julia Lewis Thomson valódi mélységekbe és magasságokba röpíti olvasóját. A szerző hisz abban, hogy kockázatokat kell vállalnunk ahhoz, hogy megtalálhassuk a boldogságot, amihez olykor fel kell égetnünk a hidakat magunk mögött, illetve meg kell bocsátanunk magunknak és a szeretteinknek.

Véleményem

A könyvet Karácsonyra kértem a nagymamámtól a Szerelemtánc című regénnyel egyetemben, amit már tavaly kiolvastam, és ami alapján pozitív képet kaptam az Álomgyár kiadóról. Bár a Szerelemtánc nagyon érdekelt, a Többek által-ra valahogy még kíváncsibb voltam. Több blogon olvastam pozitív visszajelzést erről a könyvről, ezért felkeltette az érdeklődésemet. Vajon tényleg ennyire jó ez a regény, vagy csak a marketing sikerült ilyen erősre? Nekem is tetszeni fog-e az, ami ennyi bloggert és bloggerinát levett a lábáról? Ilyen kérdésekkel indultam neki a regénynek…

A történet főszereplőjének, Annának egy régi baleset következtében fel kell hagynia legkedvesebb hobbijával: a festéssel. A sérülései miatt többé nem hódolhat a festészet művészetének, fel kell adnia álmait, és szembenézni a baleset következményeivel. Anna azonban nem képes túllépni balszerencséjén, ezért depresszióba zuhan. Ebben a zavart állapotban alakítja ki kapcsolatát Andrissal, aki egy marok kedélyjavítóként hat Annára. 💊 Andris szerelme olyan, amilyet a mesékben megírtak, ahogyan maga a srác is észbontó. Fekete hajú dobos fiú, aki bandájával rendszeresen koncerteket ad és a közönség odavan érte, de ő a szívét egyetlen lánynak tartogatja, Annának.


A regény első fele nagyon tetszett. Anna depressziója kimondottan életszerűen lett ábrázolva, tartózkodása a fiútól érthető reakció a részéről. Andris pedig az a napsugár az életében, amire nem szolgált rá, de rendkívül szükséges a gyógyulásához. A fiú bandájának tagjai kedvesek a lánnyal, könnyen befogadják és kellő humort csempésznek a történetbe. Bár a regény kezdete kicsit elnagyolt és kevésbé érthető, gyors ugrásokkal, amik után csak kapkodtam a fejem, de pár oldal után könnyen felvettem a fonalat és szívesen utaztam Anna táskájában, hogy megleshessen életét. Tetszett, hogy a főszereplőnk egyáltalán nem idealizált, fizikailag és lelkileg sérült, amivel igyekszik megküzdeni. Sikertelenül. De igyekszik.

A regényhez csatolt dalok nagyon inspirálók, szerettem hallgatni őket azokban a pillanatokban, amikor a Spotify nem akarta feladni a szolgálatot a telefonomon. Szívesen fogadnék más íróktól is ilyet, mert ezek a zenék tényleg sokat tudnak dobni a könyv atmoszféráján. Tök jó ötlet volt Julia Lewis Thomson-tól a lista elkészítése, köszönet érte! 💓

A könyv közepén elérünk egy fordulóponthoz, ahonnan már nincs visszaút. Történik egy törés Anna életében, aminek feldolgozása rendkívül sok időbe telik neki, teljesen érthető módon. Őszintén szólva szörnyen bőgtem, amikor ehhez a fordulóponthoz értem, és azt éreztem: igen, ez a könyv tartalmaz bohóságot, mélységeket, bánatot, örömöt, nehézségeket, szerelmet, tehát mindent, amit csak egy olvasó kívánhat. Kezdtem megérteni, miért szeretik ezt a regényt annyira. Éljen, ez kellett nekem! Aztán… aztán elérkeztünk olyan, bennem felépített erkölcsi normákhoz, amik sok más mellett nem engedték, hogy szeressem a folytatást. Sajnos nem tudom spoiler nélkül felvázolni a helyzetet ezért, aki még nem olvasta, de tervezte, az gondolja át kétszer is, hogy tovább olvas-e (amúgy sem szeretném elvenni a kedveteket). 😇


saját készítésű kollázs
Tehát a fordulópont után Annának újra fel kell állnia, ezért az egyetem mellett munkába áll gyakornokként, ahol a főnökével kialakított viszonyába menekülve próbál elrejtőzni árnyai elől. A főnöke, Tamás egy informatikai vállalat feje, akinek a felesége jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban dolgozik. Tehát adott egy távoli országban élő feleség, egy Budapesten dolgozó férj, és egy megtört lány, aki empátia hiányában egy házas férfi karjaiba rohan, csakhogy szeretetéhségét kissé csillapíthassa. Aha… Meglehet, hogy túlontúl konzervatívnak számítok jelen korunkban, de én nem értek egyet a megcsalással – sem erkölcsileg, sem pszichológiailag. Egyszerűen nem tudom elfogadni.

Tamás és Anna kapcsolata tehát a megcsalás keretei között bontakozik ki. A köztük kialakuló viszony viharos és megmagyarázhatatlan. Tamás uralkodó típus, irreális viselkedéssel megáldva (pl. kirúgja egyik alkalmazottját, mert az szexuális kapcsolatot létesít Annával a lány beleegyezésével és ösztönzésével; illetve egyik pillanatban hős szerelmesként lohol a lány után, majd rideg főnökként alázza Annát munkahelyén), ezért nem szimpatizáltam vele különösebben. (Hogyha kicsit is közelebbről nézzük a történetet, Anna sem csípte igazán, pont annyira idegesítette, mint engem.) Állandó veszekedések, harcok jellemzik kapcsolatukat, de ők körmük szakadtából küzdenek a másikért! Anna környezete helyteleníti a lány viselkedését, elidegenednek tőle. Ahogyan én is egyre jobban elidegenedtem a regénytől. Anna azt a konzekvenciát vonja le, hogy mások véleménye csak visszahúzza őt, meg kell tanulnia önmagáért élni (akár mások kárán is) és a saját boldogságát szem előtt tartani (hiszen csak ő a fontos, senki más). Szép üzenet. 🙉



A végére Anna a szememben negatív hősként "tündökölt" Tamással együtt. Bármennyire is kerestem, nem találtam túl sok tanulságot, amit Anna megpróbálna közölni olvasója felé. Így lett egy fantasztikus kezdetnek tragikus vége. Tehát mi is ez a regény számomra? Egy ígéretes cím mögött meghúzódó kudarcélmény. Őszintén próbáltam szeretni ezt a regényt, nagyon! De úgy tűnik, hogy az Írónő olyan szellemiségben álmodta meg ezt a történetet, amivel én nem tudok azonosulni. Azonban ahogy láttam rengetegen ráharaptak, ezért kívánok továbbra is nagy sikereket az Írónőnek! 🙏


Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése