2017. december 9., szombat

Olvasd kedvenced kedvencét - Anne L. Green #8

Sziasztok drága Olvasók

Többetek kívánságára az Olvasd kedvenced kedvencét következő áldozata Anne L. Green, az Álomgyár kiadó egyik sikeres írónője, akinek eddig nem kevesebb, mint hét kötete jelent már meg a kiadó gondozásában és 2018 májusában várható a következő története, ami Ördögi kísértés címen fog megjelenni. Nagyon hálásak vagyunk, hogy az írónő vállalta a felkérést. Íme, fogadjátok szeretettel Anne top öt könyves listáját!
Köszönjük Neked, Anne, hogy meséltél nekünk a személyes kedvenceidről! 💝



Anne L. Green
top 5 könyves listája
...................................................


Thury Zsuzsa - Tűzpiros üveggömb
Ezt a könyvet a nagymamámtól kaptam, ez volt életem első könyve, a gyűjteményem legelső darabja. Ezáltal a történet által szeretettem bele az olvasásba.
A regény főhőse egy édes, kicsi lány, akit elszakít szüleitől a történelem, de mindenütt mindenki szeretettel veszi körül. A történet a II. világháborúban játszódik, és egy család széthullásáról, megsemmisüléséről szól. Egy keserédes történet a háború borzalmairól, szülők elvesztéséről, majd az újjáépítés időszakából. A könyv második felében a főhős nő már csaknem felnőtt és meglehetősen ellentmondásos egyéniség. Saját és társai egyhangú, csaknem szürke életét gyakran pezsdíti fel különc magatartásával. Tüskés modora részben felvett póz, részben hányatott sorsának következménye. Amióta az eszét tudja, árva, nincsenek rokonai, nincs otthona. Mégis újra és újra elfogja a gyötrő érzés, hogy volt időszak, amikor ő boldog volt és szerették.
Hol? Mikor? Arra nem emlékszik.

Jane Austen - Büszkeség és balítélet
Életem második korszakának könyve egy klasszikus. Szerelmek és félreértések meséje a XVIII. századvégi Angliából. Az öt Bennet nővér élete a férjkeresés jegyében zajlik: anyjuk megszállottan próbálja biztosítani számukra a megnyugtató jövőt valami pénzes és lehetőleg rangos férfiú mellett. Csakhogy a jó eszű és éles nyelvű Elizabeth szélesebb perspektívákban gondolkozik. A történet során megismerkedik a jóképű, és látszólag igencsak dölyfös Mr. Darcyval, és máris kezdődik a nemek ádáz csatája. Eredeti hangú, máig modern, magával ragadó történet, melyben magunkra ismerhetünk. Austen nem férfigyűlölő, a könyveiből érződik, hogy egyenlőnek tartja a két nemet. Talán ezért is álltak hozzám közel a történetei. És sem tudok gyenge, elesett női karakter alkotni.

Ken Follett - A katedrális
Életem talán egyik legjelentősebb mérföldköve ez az ezeroldalas könyv. A katedrális, amely mindig a könyvespolcom dísze lesz. Sok érzelem fűződik hozzá. Nagyon fiatalon olvastam a történetet, de azóta is ugyanolyan kedves a lelkemnek.

Kíváncsiságból nyúltam a regényhez, hiszen rengetegen magasztalták az egekig. Nem gondoltam, hogy gyakorlatilag egy hét alatt befalom, rendkívüli módon olvastatta magát. Ennek a könyvnek hála ébredtem rá: igenis szeretem a történelmi regényeket. Ken Follett kegyetlen és őszinte világa egy pillanat alatt beszippantott (azóta is nagy tisztelője vagyok a munkásságának). Zseniális! Nem véletlenül vált ikonikus történelmi regénnyé ez a könyv. Fordulatos, izgalmas, helyenként naturális, brutális.

A cselekmény a középkorban, a XII. századi Angliában játszódik. A könyv oldalain középkori világ kel életre, mely színes, mint egy festmény, és mozgalmas, mint egy jó film. Olvasása közben belemerülünk a háború borzalmaiba, átélhetjük a zsarnokok önkényeskedéseit, a hideg kőpadlókon zajló forró ölelkezéseket, kínzást, gyilkosságot és a szerzetesi élet keserveit. A cselekmény egy katedrális építése körül bonyolódik, melyért Benedek-rendi szerzetesek küzdenek szinte az egész világgal és még saját, féltékeny egyházukkal is. Mindez egy polgárháború közepén; körülöttük vér, ármány és szerelem.

Irwin Shaw - Oroszlánkölyök 
Az életem egyik legemlékezetesebb története. Kötelező olvasmánnyá tenném. Személyes érzelmek is fűződnek ehhez a könyvhöz. A szüleim gyermekkoromban elváltak, és amikor felnőtt fejjel megkerestem az édesapám, furcsa módon nem tudtunk egymásnak mit mondani. Akkor jutott eszembe, hogy mesélték, ő volt olyan könyvmoly, mint én. Így megkérdeztem tőle, melyik könyv volt a kedvence. Mikor ezt a történetet említette, lefagytam, majd könnybe lábadt a szemem, mert tudtam, több a közös bennünk, mint gondoltuk (azóta ezt a közösen eltöltött idő igazolta is).

A történeten érződik, hogy az író saját tapasztalataiból merített. Hitelesen írt a háború borzalmairól. A háborúban önkéntesként részt vett író három katona – egy német náci, egy amerikai értelmiségi és egy üldözött zsidó – párhuzamos élettörténetén keresztül mutatja be a szövetségesek nyugati hadműveleteit, az amerikai hadigépezet működését és a partraszállás drámaian izgalmas óráit. A három főhős belső vívódásán keresztül mutatja be a II. világháborút. Hát a vége az külön fenomenális. Imádom az olyan történeteket, ahol meglepő fordulat a vége. Bár reméltem, hogy nem így végződik, de talán pont ezért maradandó.

R. Kelényi Angelika - Ártatlan
Ez a könyv azért került fel a listára, mert ez volt az általam utoljára letett kötet, amely nagy hatással volt rám. Már az első pár fejezettől beszippantott a pozsonyi orvos lányának, Fabricius Flórának története, aki Báthory Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul. Nem is sejti, hogy ezáltal micsoda aljas és veszélyes kalandokba keveredik. Olykor elborzadtam a kegyetlen világon és tetteken, amit az írónő elénk tár, de mindezt zseniálisan és érdekesen tárta elém. Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki. Nagyon tetszett, ahogy az írónő elröpíttet a magyarországi 1600-as évekbe. Angelika írásai nem nélkülözik a romantikát, a politikai cselszövést és a korhű történelmi háttér megjelenítését sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése