2017. március 15., szerda

P. C. Harris interjú


P. C. Harris Árnyoldal című regényével debütált 2016-ban, könyve az Álomgyár Kiadó gondozásában jelent meg. A regény különlegessége, hogy a bűnügy és az erotika műfaját vegyíti lebilincselő cselekményében. A huszonhét éves hölgy első regénye nagy meglepetés volt a számomra: az erotika ellenére olyan cselekményt kaptam P. C. Harristől, ami a kezdetektől lekötött és könnyed szórakozást tudott nyújtani. Érdemes Nektek is elolvasni az Árnyoldalt

Interjú P. C. Harris-szel

1.     Ki a kedvenc íród? Ő esetleg a példaképed az írás terén?
Igazából ez mindig változik. Imádom Sylvia Day történeteit, R. Kelényi Angelika írásmódját, és Rebecca Donovan drámaiságát. Ezek mellett nagyon sok író van, akiknek imádom a könyveit, képes lennék teleírni egy spirálfüzetet a neveikkel.


2.     Melyik az a könyv, amit szerinted mindenkinek kötelező lenne elolvasni legalább egyszer az életében?
Őszintén szólva egész diákéletemben hadilábon álltam a kötelező olvasmányokkal, ezért én sem erőltetnék rá senkire egyet sem. Vagy talán mégis: a helyesírási kéziszótár jól jönne pár embernek. 😀 Komolyra fordítva a szót, nem tudom. Most Zavodni Gréta Virág könyvét (is) olvasom, és elgondolkoztam azon, hogy ajánlani kellene az egészségügyi iskolákban. Amikor anatómia órán csak érintőlegesen tanultunk a rákról, elképzelni sem tudtam, hogy milyen lehet a rákkal harcolni. Sajnos az én családomban is előfordult ez a betegség, de ők a kemóig sem jutottak… Gréta könyvéből pedig rengeteget tanultam, nem csak a betegségről, hanem a kitartásról és a pozitív hozzáállásról.

3.     Mit szeretnél az Árnyoldal című regényeddel nyújtani az olvasóknak?
Mindenképpen szórakozást, és pár óra kikapcsolódást. Az szerettem volna elérni, hogy az olvasó felülhessen egy képzeletbeli buszra, és nem törődve a külvilággal beleroboghasson egy olyan kitalált világba, amiben jól érzi magát.

4.     Mitől más az Árnyoldal, mint a többi regény?
Szerintem minden regény más a többitől. Ha nagyon ki kellene emelnem valamit, akkor a kiszámíthatatlansága miatt lehet rá mondani, hogy egyedi. Igyekeztem úgy felépíteni a karaktereimmel együtt a regényt, hogy az olvasó többször is felhúzhassa a szemöldökét és azt mondhassa: hűha! Bár a krimik általában ilyenek… 😌


5.     A regény karaktereit létező személyekről mintáztad? Te esetleg megtalálható vagy a regényben valamelyik szereplő képében?
Igen, ott vagyok az egész regényben, hiszen a saját élményeimmel ruháztam fel egyes karaktereimet. Rachelle, nagyrészt a fantáziám szüleménye, de egy nagyon picit kapott belőlem is. Amy-t 3 emberből gyúrtam össze, akik közül az egyik a legjobb barátnőm, és ő tényleg vendéglátós volt sokáig. A legjobban Shane-ben tudtam kiélni magam, és ez meg is látszik. Többen megjegyezték a könyv elolvasása után, hogy ő a leghitelesebb karakter az egész történetben. Csak azt nem tudtam sokáig eldönteni, hogy neki milyen foglalkozása legyen. Akkortájt kezdtem el beszélgetni egy régi ismerősömmel, és ő mindig elmesélte, hogy mikor-hova megy motorozni, nekem pedig egyből megjelent a kis villanykörte a fejem fölött 😊

6.     Mi inspirált az Árnyoldal című regény megírása közben?
A történet végkifejlete inspirált végig. Ugyanannyira élveztem az írását, mint más az olvasását. Sokszor én sem tudtam mi lesz a kötet vége, mert hiába vezettem volna a szálat az "A" pontba, ott zsákutcába jutottam, aztán több hétig nem jött az ihlet. Egy idő után nem erőltettem rá a karaktereimre az ötleteimet, hagytam, hogy ők is érvényesülhessenek. Sokszor megleptek, olyankor pislogva meredtem a monitorra, hogy "oké, ha ti így akarjátok…". Szóval leginkább az inspirált, hogy megtudjam, hogyan oldják meg a rájuk nehezedő feladatokat. Ja, és az hogy David és Rach mikor jönnek már össze… 😃


7.     Mit tanít az olvasójának az Árnyoldal?
Nem gondolom, hogy csak abból a szándékból olvashatunk könyvet, hogy tudást vegyünk magunkhoz. Az Árnyoldallal szórakoztatni szerettem volna az embereket, de ha valakinek mégis sikerül valami tanulságot levonnia, akkor én vagyok a legboldogabb. 😌

8. Mikor döntöttél úgy, hogy ki szeretnéd adatni az Árnyoldal című regényed? Ki bátorított téged a kiadók felkeresésében?
Egy régebbi történetemet ecseteltem az egyik munkatársamnak, akinek nagyon tetszett a sztori. Később ő ültette el a gondolatot bennem. Már a könyv felén túl voltam, mikor írtam az Álomgyár Kiadónak, de akkor nem vettem észre a válaszukat. Nem is baj, mert ezek után írtam még meg David szemszögét, és rá egy 1 évre hívtam fel a kiadót, hogy készen vagyok.

9.     Mutatnál nekünk pár alternatív borítótervet?
Két borítótervet kaptam a kiadótól, amit rögtön vissza is utasítottam. Aludnom kellett rá egyet, végül megtetszett a női árny a fehér háttérben, de addigra a kiadónak már nem tetszett, mert szerintük túl thrilleres. A következő estén - egy nappal a nyomdába küldés határideje előtt - kaptam meg a végleges borítóképet, ami először szintén nem nyerte el a tetszésemet. Végig telefonáltam a családot, és mindenkinek elküldtem mailben, hogy segítsenek már dönteni. Nekik nagyon tetszett, és utána persze én is beleszerettem. Jól tettem, hogy a kiadóra és a családra hallgattam.


 

10. Esetleg számíthatunk folytatásra az Árnyoldal kapcsán, vagy egy teljesen új regénnyel fogsz jelentkezni a jövőben? Kérlek, mesélj a terveidről!
Jelenleg egy teljesen más regényen dolgozom. Ami azt illeti egy trilógián, amiben a történetek szereplői ugyan ismerik egymást, de mind külön álló olvasmány lesz. Ezek után elképzelhető, hogy előrukkolok majd egy Árnyoldalhoz kapcsolódó kötettel, de ez még a jövő titka.

10+1. Milyen műfajokban szeretnéd még kipróbálni magad a jövőben?
Azt gondolom, hogy a romantikától, és az erotikától nem szeretnék eltávolodni. Hogy ezek mellé milyen más műfajokat fogok még belecsempészni a könyveimbe, az mindig az aktuális történeten múlik, hogy mit követel meg. Az Árnyoldallal kipróbáltam a krimi világát, most a sport következik. Ezek után lehet, jön egy erotikus thriller… 😏 Érdekes kombináció lenne az biztos. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése