2016. december 14., szerda

Ally Condie - Összefonódva

Ally Condie
Összefonódva
Fülszöveg
A ​​TÁRSADALOM HATÁRAIN KÍVÜL MÁS TÖRVÉNYEK URALKODNAK
A bizonytalan jövővel dacolva Cassia elindul, hogy felkutassa Kyt, akire biztos halál vár a Külső Tartományokban zajló háborúban. Hamarosan kiderül, hogy a fiú megszökött a katonai táborból, és a fenséges, de veszélyes kanyonokban talált menedéket. A vadregényes határvidéken teljesen más az élet, ráadásul úgy tűnik, minta lázadás szerveződne a Társadalom ellen. Bár Cassia mindent feláldoz azért, hogy együtt lehessen Kyjal, Xander most is képes meglepetéseket okozni, és a maga javára fordítani a játszmát.
A Matched trilógia várva várt következő részében Cassiát és Kyt a Társadalom peremvidékére veti a sors. Váratlan események, találkozások és összefonódások teszik minden eddiginél tekervényesebbé útjukat. A történetet Cassia és Ky felváltva mesélik el, egyes szám első személyben.


Véleményem
Vannak könyvek, amiknél el kell telnie több napnak is, míg az ember fejében összeáll a saját véleménye. Ez a könyv is ilyen. Én már körülbelül egy hete túl vagyok rajta, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy szerettem-e vagy sem. Az író nem hibázott, szó se essék róla, csupán azt nem tudtam eldönteni a Matched trilógia 2. részével kapcsolatban, hogy a saját ízlésemnek megfelel-e ez a regény vagy sem. Hogyha szigorúan nézem, én ezt kevésnek mondanám, hogy elérje az ingerküszöböm, viszont hogyha éppen a befogadóbb énem kerül előtérbe, azt mondom, ez a regény nagyon érdekes… Tehát ezeket összegezve a véleményem egy: talán! Egyszer azért adhattok neki esélyt.

Az Egymáshoz rendelve című nyitókötet egy nagyon izgalmas fordulattal zárult, miszerint Ky-t kényszerítik, hogy elhagyja lakhelyét és szerelmét, hogy a társadalom hadseregében álljon helyt. Cassia pár nap mélabú után erőt vesz magán és elhatározza, hogy szerelme iránt ered, megkeresi, hogyha ez az életébe is kerül, így főszereplőnk végérvényesen szembefordul a társadalommal. Úgy gondolom, ezek után jogosan vártam egy izgalmas, pörgős folytatást tele olyan eseményekkel, amiktől az ember pulzusa az egekbe szökik. Ám… ez még várat magára. A második rész az elsőnél izgalmasabbra sikeredett, de még mindig nem képes kinyúlni az olvasóért, hogy a pólóját megmarkolva berángassa a világába.


A történet lassú, rengeteg leírást és gondolatot kapunk, amitől ismételten lírai hangulata lesz a sztorinak. A gondolatok van, hogy unalmasan ismétlik magukat, vagy éppen túl csöpögős irányt vesznek a belső, szerelmi monológok révén. Az írónő igyekszik a szereplők között kialakítani a romantikus és intim viszonyt, de ez nem működik. Sajnos nem tudtam elhinni nekik, hogy igazán szeretik egymást, de hát mit is vártunk? Már az első rész sem akarta megalapozni ezt a szerelmet. Derült égből villámcsapásként érte szereplőinket ez az irreális szerelem, amiért életüket áldoznák. Vagy éppen ez lenne a vak szerelem? 💕 Nem tudom. Minden esetre számomra műanyagra sikeredett.

A temérdek gondolat és „még a síron túl is szeretni foglak” mögött amúgy egy nagyon izgalmas történet húzódik. A hegységben való barangolás, a farmerek története, a katonák előli menekülés, a hivatalnokok előli bujdokolás mind olyan elemek, amikből rengeteg izgalmas szituációt lehetett volna kihozni. Ettől függetlenül nem szomorkodom, mert így is sok érdekességgel találkozhattunk főszereplőink útján. Bár nem estem szét az izgalomtól, az érdeklődésemet az író mérsékelten bár, de fenn tudta tartani.

Szívem egyetlen fájdalma, hogy ebben a részben túl keveset kaptunk Xanderből. Ismételten. Már az első részben sem sikerült közelebbi viszonyt kialakítanunk vele, ezt a stratégiát követi a második kötet is. Kevés újdonságot tudunk meg a szőke hercegről, azonban amit a szerző kikotyog azok nagyon ígéretes információk. Wow, többet akarok tudni! Ide nekem azt a fiút egy interjúra! Megkérdezném tőle, hogy mit miért csinál, mi a motivációja, az élettörténete? A regényben csak távolról látjuk a körvonalait, nekem Xander karaktere még innen is eredetibbnek tűnik, mint Ky-é. Nem gondoltam, hogy így lesz, de (meglehet végérvényesen) Xander párti lettem. Hajrá srác, szerezd meg, ami a tied! 😄

A regény váltott szemszögből íródott, tehát most már nem csak Cassia gondolatait ismerhetjük meg, hanem Ky-ét is. Az írónő biztosít számunkra a fiú fejében egy kényelmes kanapét, ahonnan végig kísérhetjük az eseményeket, és közelebb kerülhetünk belső világához. Eleinte ez tetszett, ám később kezdtem elveszni a szereplők között. Nem mindig tudtam, hogy éppen kinek a fejében vagyok, mert gyorsan váltakoztak a szemszögek és kevés jellegzetesség volt, amiből felismerhetővé vált volna a karakter narratívája. Főleg a történet elején volt értelme a szereplők külön-külön való követése, de a végét én lehet Cassia szemszögéből elegendőnek éreztem volna.

Összességében ez a történet érdekes volt, ám kissé eseménytelen és vérszegény az izgalmak terén. A karakterek figyelemfelketőek, ám a köztük lévő kapcsolatok sivárak. Mit is mondhatnék? Ezen még lehetett volna csiszolni... 😥 Zárásként csak annyit, hogy szerintem a moly.hu-n kapott 74% teljesen korrekt értékelés, hogyha mindent összevetünk.

Ella Fisher

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése